Salvarea datelor este o procedura de siguranţa pentru cazuri de avarie.
Este o procedura consumatoare de timp si care aparent nu foloseste la nimic pana in momentul in care avem nevoie de datele salvate.
Nu conteaza ce aplicatie folositi. Salvarile de date sunt necesare si obligatorii.
Pe noi ne intereseaza in mod special bazele de date folosite de aplicatiile furnizate si/sau intretinute de noi, insa in orice firma exista tot felul de fisiere (excel, word, alte baze de date etc) care au nevoie de salvari de siguranta.
Ca atare, e mai bine să nu ţineţi toate ouale în acelaşi cos, adică discul de salvare sa fie FIZIC altul decât discul pe care este instalata baza de date.
Prin proceduri manuale sau automate periodic (zilnic daca se poate) baza de date trebuie salvata intr-o alta locatie. (pe alt calculator, intr-o alta cladire etc).
Degeaba se fac salvarile pe disk-ul local.
Faceti un exercitiu de imaginatie si ganditi-va de unde luati datele in caz de incendiu, furt, virusare date sau alt eveniment neplacut? In ce fel este afectata activitatea firmei dvs in cazul in care apare un asemenea eveniment?
De asemenea, existenţa salvarilor pe discul de backup nu garanteaza integritatea salvarilor. Exista posibilitatea ca exportul sa fi eşuat, sau pur si simplu sa aiba probleme. Asta înseamna ca e de preferat pentru utilizarea salvarilor în procedurile de DisasterRecovery ca periodic sa se importe salvari pe o clona a firmei. Cu alte cuvinte va sfatuiesc ca de la început sa creaţi un duplicat firmei reale, eventual cu acelaşi nume dar cu prefix CLONA sau pur şi simplu cu prefix X.
Pe scurt: TESTATI PERIODIC SALVARILE FACUTE
Pe aceasta firma de test ar fi liniştitor sa faceţi periodic import de date din ultima arhiva salvata. Daca se folosesc maşini virtuale, atunci masina virtuala poate fi pe o clona a maşinii virtuale de producţie. ETC
Clona masinii virtuale LIVE va avea rol de şi de LIVE STAGING în operaţiunile de upgrade.
Instalarea de versiuni noi lansate de catre producator direct pe schema de productie LIVE este o catastrofa!
Acest mod de lucru poate aduce mari prejudicii clienţilor.
Recomandarea noastra pentru upgrade, aşa cum orice DataBaseAdministrator (99.99% din firmele din Romania nu au o persoana desemnata pentru aceasta functie) experimentat cunoaşte deja, este ca versiunile noi downloadate sa fie testate în mod LIVE STAGING pe clona schemei de lucru LIVE. Dupa testele preliminare executate de catre DBA urmarind procedurile stabilite în prealabil în conformitate cu specificul activitaţii clientului, se lanseaza catre utilizatorii cheie din departamentele firmei o cerere de testare pe specificul fiecărui departament, aşa încât sa se poata surprinde eventualele disfuncţionalitaţi ale noii versiuni. În situaţia în care toţi cei implicaţi confirma funcţionarea corecta a executabilelor de upgrade, se poate purcede la instalarea versiunii noi pe schema LIVE a firmei, fara pericol de blocare a activitaţii de zi cu zi.
Obligatia de a asigura buna functionare a infrastructurii (hardware, software, comunicatii, transmisie de date) revine Beneficiarului pe intreaga durata de utilizare a programelor.